Tuesday 1 January 2008

Al-Andalus Tidak Akan Terus Menangis

Bismillahirahmanirrahim,

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih,

Tiada Illah yang layak disembah melainkan Allah.

orang-lelabah,inshaAllah akan bisa menjadi blog al-rijal(pemuda) terbaru,yang akan mengupas secara kritikal permasalahan ummah dan masyarakat Malaysia amnya,dengan merujuk kepada pengalaman,pendedahan,pemahaman,dan penghayatan penulis mengupas perkembangan semasa tanah air tercinta dan dunia,

orang-lelabah,inshaAllah akan bisa membuka ruang perbincangan positif mahupun negatif untuk diperhalusi bagi mencari medium terbaik dalam menguntai penyelesaian masyarakat dan ummah Islam berdasarkan kapasiti penilaian penulis mengintai lembaran-lembaran ilmu Allah.

Semoga perbincangan sihat ini,bisa mencabar kredibiliti pembaca untuk lebih kreatif,inovatif dan kritikal dalam mengepalai kehidupan sebagai seorang khalifah di muka bumi Allah.

Ruang lingkup diskusi mahu tidak mahu wajar berpandukan Al-Quran,As-Sunnah,Ijma' ulama' dan qiyas.Segala isu khilaf dan furu' adalah tertolak sama sekali demi menjaga kemaslahatan umat Islam.

Ini bukan blog pencetus fenomena, tatkala fokusnya ke arah meneraju umat mencapai mardhatillah yang dijanjikan dan mengisi kemenangan Islam di bumi Allah.

Semuanya demi melihat Al-Andalus tidak terus merintih.

No comments: