Sunday 9 November 2008

Blog dalam Kenangan

Salam buat pembaca sekalian,

Post kali ini bersifat sedikit peribadi.

Sekian lama diri ini menyepi dari pena penulisan,aku cuba menyoroti bait-bait kembara dakwahku dulu.

Tatkala menyingkap kembali memori dakwah lalu,diri ini menemui semula blog yang sudah lama bersarang di laman.

Fikrahku


Diam tidak diam,sudah hampir 3 tahun blog Fikrahku pegun tanpa ada pengisian.Pencetus idea-idea demi sebuah perjuangan dakwah senantiasa hilang dan kabur tatkala jari ini rapat menyentuh papan kekunci ini.
Walhal diri inilah antara sahabat yang merintis variasi medan dakwah hasil anjakan paradigma perjuangan Islam sekitar tahun 2005-2006.

Jalan yang dirintis itu kini telah disiar dengan baiknya di dalam blog ini

Barangkali ia menjelaskan bagaimana aku menghadapi badai taadud jemaah yang kukira benar-benar membawa ibrah besar ke atas perjalanan kembaraku di bumi Allah ini.
Taadud jemaah yang cantik kulitnya tetapi pahit isinya.

Kuamati baik sejarah silamku dan kusedari ramai rakan akrab yang semakin hilang dari mata menunaikan tanggungjawab di medan realiti di bumi Malaysia.

Apa khabar agaknya mereka di Malaysia??Aku yakin rakanku akan terus istiqamah demi melihat satu kebangkitan Islam yang tersusun di bumi Nusantara kelak bertepatan dengan ayat Allah(61:4):

إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَـتِلُونَ فِى سَبِيلِهِ صَفّاً
كَأَنَّهُم بُنْيَـنٌ مَّرْصُوصٌ

Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berperang di jalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kukuh.

Moga Allah merahmati perjuangan kalian.



Buat diriku,pastinya sisa terakhir di bumi orang akan terus kuusahakan memartabatkan nilai dakwah suci ini.Kuyakini pemurniaan perjuangan akan bisa merungkai permasalahan besar ummah ketika ini.

Walaupun futur hampir-hampir menyapa, tetap kuperjuangkan dakwah suci ini sehingga diriku menghadap Allah yang Maha Esa.

Wassalam

No comments: