Thursday 7 May 2009

Aku memohon petunjuk dari-Mu



Tatkala aku mengakhiri hari-hariku di bumi Renaissance ini, aku pohon Ya Allah moga Engkau kekalkan aku,tetapkan pendirianku, terangkan hati aku, dan bukakan seluas-luas bukaan mindaku untuk aku bergerak ke arah ujian lebih besar di Malaysia nanti dan sesungguhnya, ujian di akhirat kelak lebih berat untuk aku tempuhi.

Biarlah ayat yang kunukilkan ini,bisa menjadi saksi dan tamparan buat diri ini bila mula mencari alasan untuk terus berjuang.

Bahawasanya aku akan terus memegang panji-panji jalan dakwah ini sehingga ruh ini dipanggil Penciptanya.Ya Allah Ya Rabbi,Aku berusaha ,Aku memohon pertolongan dari-Mu,Kini aku serahkan seluruh jiwa dan ragaku,tawakkal ku hanyasanya kepada Engkau untuk menentukan perjalanan hidupku buat aku mengembara di bumi Allah demi mengecap redha-Mu ke syurga...

Amin Ya Rabbal 'Alamin

No comments: